Lépjen kapcsolatba velünk

Idén csaknem 50 ezer forintot szánnak karácsonyi ajándékokra az internetezők

Internetes vásárlás

Idén csaknem 50 ezer forintot szánnak karácsonyi ajándékokra az internetezők

Ez a cikk több, mint 5 éve és 6 hónapja frissült utoljára, ezért egyes tartalmi elemei elévülhettek.

A tavalyi 41 ezer forint helyett az idén már átlagosan 48 400 forintot terveznek karácsonyi ajándékokra költeni az aktív internetezők, ami több mint 20 ezer forinttal haladja meg a négy évvel ezelőtti keretet – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital éves közös kutatásából.

Bár a tapasztalatok alapján elmondható, hogy itt Egerben különösen kedveljük az adventi vásárokat és az azokat övező varázslatos miliőt, azért az ünnepek közeledtével, – ha ajándékvásárlásról van szó – mi sem szeretünk semmit a véletlenre bízni. Manapság egyre több a megbízható és valóban minőségi szolgáltatást kínáló webáruház, ahol a szoba melegéből, kedvünkre válogathatunk a különféle termékek széles kínálata között.

A gyönyörű adventi vásár, háttérben a várral – Fotó: Nemes Róbert

A hazai internetező felnőtt lakosság körében végzett felmérés szerint idén átlagosan nyolc ember megajándékozását tervezik a karácsonyra készülődők.

Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint már a rendelés előtti tájékozódásban is megelőzi az internet az olyan hagyományos csatornákat, mint a bolti nézelődés, vagy az akciós újságok és egyéb hirdetések, reklámok böngészése. Újdonság, hogy a világhálón belüli tájékozódási források között idén az ár-összehasonlító oldalak használata lett a legkedveltebb megoldás a vásárlás előtti tájékozódás és termékkeresés során, ezeket a válaszadók 74 százaléka veszi igénybe.

A magyar netezők 80 százaléka ezúttal is tervez belföldi webáruházból rendelni, de 18 százalékuk a külföldi rendelés lehetőségét sem veti el, átlagosan 14 ezer forintot szánva erre. A hagyományos beszerzési módot választók 54 százaléka bevásárlóközpontokban, 29 százaléka szaküzletekben, illetve boltokban vesz ajándékokat.

A külföldi rendelésekben élen járnak a férfiak, plázákban viszont szívesebben vásárolnak a nők, illetve a fiatalok és a nyugdíjasok.

Az internetezők 21 százaléka már októberben nekilátott az ajándékok beszerzésének. A válaszadók 39 százaléka nem köti ezt a folyamatot konkrét időszakhoz, inkább a megfelelő akciókra várnak.

Az ajándékok között továbbra is a ruházati cikk, a szépségápolási termék, kozmetikum, valamint a játék a három legnépszerűbb termékkategória. A kutatást az Árukereső.hu megbízásából a GKI Digital készítette el 2019 októberében. A felmérés online adatfelvétellel készült, 3056 fős válaszadói minta alapján.

MTI

Google Hírek

Kövess minket az EH Google Hírek oldalán is a legfrissebb hírekért!

Továbbiak Gazdaság kategóriában

Legfrissebbek

Szavazás

Idén hová tervezi a nyaralását?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...
adatforrás:

Legtöbbet olvasott

#hashtag-ek

FEL
EgerHírek
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.