Szinte hihetetlen, hogy már 5 éve Egerben is kint vannak a 25-ös főút Mátyás király úti, valamint a 24-es főút Baktai úti szakaszán a VÉDA kapuk, a többség viszont még ma sincs tisztában azzal, hogyan működnek. Ösztönösen fékbe taposnak a kapu előtt 2-300 méterrel és ugyanúgy villan a féklámpa, ha meglátnak egy – teljesen más kinézetű – matricaellenőrző kaput. A Hegylakók blognak a rendőrök oszlatták el a városi legendákat.
A sofőrök közül ki ne tapasztalta volna már Egerben azt a bosszantó jelenséget, hogy a Mátyás király úton autózva váratlanul és indokolatlanul satuféket kellett nyomni az előtte haladó jármű miatt, mert annak sofőrje jobbnak látta már hosszú méterekkel a VÉDA kapu előtt egy erőset fékezni? Most pár, a kapukkal kapcsolatban terjengő városi legendát fogunk eloszlatni.

- A VÉDA csak a közigazgatási bírságok kapcsán érdekes, tehát ha legalább 18 km/órával gyorsabban haladunk a megengedettnél.
- Az egy kilométeres hatótáv csak városi legenda, maguk a rendőrök erősítették meg, hogy szó sincs ilyenről, tehát felesleges több száz méterrel a kapu előtt besatuzni. Ez a Mátyás király úton szinte rendszeresnek mondható.
- A háromlábú, lézeres készülékek akár 6-800 méterről bemérhetnek minket, sőt, egyes teszteken a FAMA III tipusú traffipaxszal 1200 métert is mértek már, ezzel szemben a fix traffipaxok radarosak, és 50-100 méteren belül figyelik a járműveket.
Röviden tehát senki ne satuzzon be, csak mert a távolban lát egy VÉDA-kaput, hiszen ezzel a körülötte autózókat, motorozókat veszélyezteti. Amíg nem ér a kamera 50-70 méteres közelébe, garantáltan nem készül róla fénykép, sem mérés, szóval csak nyugodtan – kár ezért a frászt hozni a mögöttünk haladókra.
Forrás: HegylakókBlog
Fotók: Nemes Róbert
Kövess minket az EH Google Hírek oldalán is a legfrissebb hírekért!














