Lépjen kapcsolatba velünk

Egerben egyeztetett Lázár János: Milliárdok érkeznek a városba

Egerben egyeztetett Lázár János: Milliárdok érkeznek a városba

Ez a cikk több, mint 6 hónapja frissült utoljára, ezért egyes tartalmi elemei elévülhettek.

Eger fejlesztési terveiről egyeztetett Lázár János építési és közlekedési miniszter és az egri városvezetés csütörtökön. Több milliárd forint érkezik Egerbe a tervek megvalósítására, többek közt a várrekonstrukcióra, az elkerülő útra, a 25-ös főút egri szakaszára, közlekedésfejlesztésre, az intermodális csomópontra, valamint bővítik a Déli Iparterületet is.

Hivatali apparátusának jelentős szereplőivel érkezett Egerbe csütörtökön Lázár János építési és közlekedési miniszter, hogy Vágner Ákos polgármesterrel és a városvezetéssel egyeztessen az Egert érintő fejlesztési tervekről, melyek az elkövetkező 10 éveben valósulnak meg. Az egyeztetés eredményei tájékoztatón ismertették.

Azokat a témákat hoztuk vissza, amelyeket az elmúlt időszakban Eger megye jogú városa elveszített.

A választási kampányban is hangsúlyoztuk, hogy Eger 11,5 milliárd forint fejlesztési forrást veszített az elmúlt időszakban a Modern Városok Program kapcsán. Azokat a témákat, amit a Modern Városok program fejlesztése kapcsán elveszítettünk, ezeket beszéltük át tételesen ma a minisztériumnak a képviselőivel – fogalmazott Vágner Ákos polgármester.

Mint kiemelte, téma volt többek között a várrekonstrukció, az elkerülő út, a 25-ös főút egri szakasza, a közlekedésfejlesztés, az intermodális csomópont, az iparterület bővítés és a Bitskey Aladár Uszoda kérdése.

Eger városa fontos Magyarországnak, Eger a hősiesség szimbóluma, egy olyan város, egy olyan közösség, amely sokszor már a történelem folyamán példát mutatott hazaszeretetből és hősiességből Magyarországnak, ezért Eger különös helyet foglal el Magyarország kormányának a szívében, és szeretnénk ezt az együttműködést új tartalommal megtölteni – ezt már Lázár János mondta.

Úgy folytatta – mintegy tíz esztendővel ezelőtt kötöttünk már egy megállapodást, amely először fantasztikus lehetőséget kínált mind a kettőnk számára, és végül sajnos nem jó vége lett, hiszen Eger megyei jogú városa kivételesen a megyei jogú városok közül az előző polgármester munkája kapcsán visszafizetett Magyarország kormányának 11,5 milliárd forintot. Én voltam 10 évig polgármester, én egy dolgot megtanultam, hogyha az államtól pénzt kap az ember, azt sose fizesse vissza. Ha a föld az éggel egybeszakad is, akkor is azt a pénzt meg kellett volna próbálni az egriekre rákölteni és elkölteni. Itt egy komoly kár érte az egrieket, mert 11,5 milliárdot vissza kellett adni. Az egri vár fejlesztése és az uszodák újjáépítése sajnos elmaradt, ezt a pénzt az egri önkormányzat ugyan visszafizette, de ez egy veszteség minden egri számára.

A mostani egyeztetésnek köszönhetően jelentős összegek érkeznek a városba

– hangzott el az eseményen.

Mint azt a miniszter elmondta, Egert a lehetőségek térségének tekinti, többek közt meg kell könnyíteni véleménye szerint a városból a fővárosba utazást, így a következő években megújul az M3-as autópálya, amit az M31-es csomóponttól Gyöngyösig hat sávossá építenek át 420 milliárd forintból.

Kiemelt téma volt a várrekonstrukció is

Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata és Magyarország kormánya egy új, tízéves együttműködési megállapodást köt az egri vár fejlesztésére. A miniszter kiemelte:

Tíz lépésben fogjuk fejleszteni az egri várat.

– Az eddig elkészült tervek és a város által már megismert programok végrehajtása módján. Ennek egyik első lépéseként a terveket felülvizsgáljuk, átdolgozzuk, és a tárcám, aki az örökségvédelemért és a Nemzeti Várprogramért is felel, 1 milliárd forintot biztosít első lépésben az elveszített 5,7 milliárdból Eger megyei jogú városának még december 31-éig, tehát egymilliárdot fogunk átadni a városnak annak érdekében, hogy az egri vár fejlesztését újra tudják kezdeni. Ez a tervek aktualizálását, tenderek lefolytatását, és az első fontos etapnak, város által meghatározott etapnak, első résznek a megvalósítását jelenti. Tehát egymilliárdot tudok visszaadni abból, amit az egri városvezetés korábban elveszített – fogalmazott Lázár János.

Az Egert elkerülő út is kiemelt szerepet kap a következő évek fejlesztési tervei között

A miniszter elmondta:

– Úgy rendelkeztünk ma a polgármester úrral, hogy a közlekedési tárca biztosítja ezt a 1,5-2 milliárd forintot, tehát kiírjuk a tervezési közbeszerzést, amely a kiviteli terveket és az engedélyes terveket jelenti, és egy körülbelül másfél éves, másfél-két éves munkát fog hozni. Ez praktikusan azt jelenti, hogy megbízunk egy tervező céget 2025 elején, aki 2026 végére, 2027 elejére fogja elkészíteni a kiviteli terveket. A telkek kisajátítása és a terület kisajátítása, megvásárlása 2026 végén, 2027-ben kezdődik el. Az építkezés pedig 2028 utolsó negyedévében kell, hogy elkezdődjön – emelte ki Lázár János, majd hozzátette:

– Arra vállaltam most garanciát, hogy biztosítom a 2 milliárdot tervezésre. Ez a várral együtt már 3 milliárd forint. És arra vállaltam garanciát, hogy a kiviteli terveket elkészítjük, és a beruházást 2028 végén megkezdjük, ami egy 100 milliárdos elkerülő út lesz majd és visz észak felé.

Újraaszfaltozzák a 25-ös főút városon átmenő szakaszát

Ez mintegy 6 milliárd forintba fog kerülni, a tervek szerint 2025 év végén kezdődik a munka.

2026-ban elkezdődhet az aszfaltozása az Andornaktálya, Noszvaj, Egerbakta és Egerszalók felől Egerbe vezető utaknak is.

Azt is kiemelte a miniszter, hogy Magyarország egyik legnagyobb vasútfejlesztési és vasútkorszerűsítési programja kezdődik a Hatvan- Füzesabony, illetve a Füzesabony – Eger vasútvonal felújításával.

– Tárgyalunk az Európai Befektetési Bankkal a Hatvan- Füzesabony, és az Európai Unióval a Füzesabony – Eger vasútpálya felújításáról, ez mintegy 135 milliárd forintos beruházás. Amennyiben ez megvalósul, ez három éven belül tud megvalósulni, és ’25-ben tudjuk elkezdeni ezt, akkor húsz perccel rövidül a menetidő vasúton Eger és a főváros között, és ennek a beruházásnak az eredménye lehet az, hogy a vasúti pályaudvar környékét teljes egészében fel tudjuk újítani – tette hozzá.

A vasútállomás és annak környéke is megújul, valamint új buszállomás jöhet létre

A vasúti felújításra 130 milliárd forintot szán a kormány, míg az intermodális csomópontra 10 milliárdot. Létrejöhet az Eger Budapest direkt a vasúti összeköttetés is – tette hozzá. Valamint a Volán járműparkja is megújul, és tervben van az Eger Szilvárvárad között közlekedő vasúti szerelvények modernizálása.

Mint azt Vágner Ákos polgármester a tájékoztató elején elmondta, a Déli iparterületen jelenleg 47 cég működik és szükséges lenne a terület bővítése, melyre megoldás lenne a MÁV tulajdonában lévő 10 hektáros terület, a miniszter elmondta, készek az átadásról tárgyalni.

A Bitskey Aladár Uszodát is átveszi az állam a Makovecz  örökség megmentéséért, ugyanis a karbantartás és üzemeltetés túl nagy terhet ró az önkormányzatra. A fenntartása éves szinten 300 millió forintba kerül.

– Ajánljuk a szövetséget és az együttműködést a vár újjáépítésében, az elkerülő megépítésében, a városon áthaladó 25-ös felújításában, természetesen a közlekedés könnyítésében az M3-ason és a vasúti pályán, a Makovecz uszoda megmentésében, illetve felújításában, az Egerbe vezető utak felújításában és az ipari park fejlesztésében is. Remélem, hogy ez kezdetnek elegendő, és remélem, hogy ezzel az új városvezetés motorját sikerült ma berúgnunk

– zárta tájékoztatóját Lázár János.

Google Hírek

Kövess minket az EH Google Hírek oldalán is a legfrissebb hírekért!

Továbbiak Bréking kategóriában

Legfrissebbek

Szavazás

Idén hová tervezi a nyaralását?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...
adatforrás:

Legtöbbet olvasott

#hashtag-ek

FEL
EgerHírek
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.