Lépjen kapcsolatba velünk
Mai névnap

Jusztina

Sötét
Fény

A jövő adatkezelése: újdonságok a consent mode és a Data Layer terén

Https unas.hu 2025 január cikk1

A jövő adatkezelése: újdonságok a consent mode és a Data Layer terén

Szponzorált tartalom

Ez a cikk több, mint 8 hónapja frissült utoljára, ezért egyes tartalmi elemei elévülhettek.

Belegondoltál már, mennyi minden változott az adatkezelés világában az elmúlt években? Az adatvédelem már régen nem csak a futurisztikus filmek témája, hanem a mindennapi életünk része.

Az e-kereskedelem szereplői folyamatosan új kihívásokkal szembesülnek, amikor a konverziómérés és adatgyűjtés terén kell helytállniuk, különösen az olyan nagy szereplők esetében, mint a Google vagy a Facebook. A technológia gyorsan fejlődik, és a jogszabályi környezet is folyamatosan változik.

Adatvédelem és a beleegyezés fontossága

Az adatvédelem korában a személyes adatok kezelése körül több szabályozás is van, amit figyelembe kell venni. Az Európai Unió által bevezetett GDPR óriási hatással volt a vállalkozások mindennapi működésére, hiszen nemcsak a felhasználók adatainak védelmére hívta fel a figyelmet, de egy új világot teremtett az adatkezelés és adatmegőrzés terén. A webáruházak az Unas integrációi segítségével például nem csak a rendelés teljesítésére használhatják fel a vásárlók adatait, hanem akár marketingcélokra is.

A napi böngészési szokásainknak része, hogy minden második oldalon megjelenik egy kis ablak, amit „cookie sávnak” hívunk. Ennek az engedélykérés az elsődleges célja: termékajánlások és látogatói statisztikák készítése. A reklámok szabása ma már nem történhet a felhasználó előzetes beleegyezése nélkül. Vagy gondoltál már arra, hogy a sütik, vagyis a cookie-k engedélyezése nélkül hogyan is formálódnak a digitális hirdetési stratégiák?

A beleegyezési mód: Google consent mode

Ha eddig nem hallottál róla, itt az ideje, hogy ismerd meg a Google consent mode fogalmát. A rendszer alapvető újdonsága, hogy a weboldalak kódjába ágyazott elemzőeszközök, mint például a Google Analytics, akkor is tudnak adatokat gyűjteni, amikor a látogatók nem engedélyezik a sütiket. Persze nem konkrét felhasználói adatokat, hanem valahogy így: az algoritmus minták alapján megtanítja a gépeket megérteni a látogatói viselkedést, bárkinek az előzetes beleegyezése nélkül. Ennek eredményeként a hirdetések megtérülését is sokkal pontosabban lehet mérni. El tudod képzelni, hogy ez milyen hatással lehet a marketing világára?

Ezek az új funkciók lehetőséget biztosítanak a vállalatok számára, hogy az adatok teljes spektrumát felhasználhassák. Viszont óvatosan a határokkal! Az adatvédelmi szabályok szigorításával egyre nagyobb büntetések is fenyegetik a nem megfelelő adatkezelést.

Adatrétegek forradalma: új funkcionalitások a Data Layer-ben

A Data Layer az információgyűjtő közeg, amelyen keresztül az események, interakciók és változók továbbléphetnek a weboldalon. Ha valaha kíváncsi voltál arra, hogy miként követhetik le a weboldalak a látogatói aktivitást, nos, a Data Layer az egyik megoldás erre a kérdésre. A Google Címkekezelő vagy a gtag.js eszközként ezt az adatréteget használja fel statisztikai célokra és konverziókövetésre.

A legújabb fejlesztések lehetővé teszik új, alapértelmezett események megismerését a GA4 (Google Analytics 4) rendszerében. Ennek segítségével a webáruházak optimalizálhatják tevékenységeiket, átfogó képet kaphatnak az ügyfelek viselkedéséről, és jobbá tehetik az online vásárlás élményét.

Vajon van-e még olyan funkció, amit ne tudnál mérni a webáruházadban? Minden mérhető és követhető, ami csak eszünkbe jut.

Google Hírek

Kövess minket az EH Google Hírek oldalán is a legfrissebb hírekért!

Továbbiak Minden más kategóriában

Legfrissebbek

Szrt szk25 legendak 340x600 eger 0826

Szavazás

Idén hová sikerült eljutnia nyaralni?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...
adatforrás:

Legtöbbet olvasott

#hashtag-ek

FEL
EgerHírek
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.