Lépjen kapcsolatba velünk
Mai névnap

Irén, Írisz

Sötét
Fény

Bormarketing mint egyéni vállalkozás

Online szamlazoprogram freepik

Bormarketing mint egyéni vállalkozás

Bormarketing mint egyéni vállalkozás

Ugyan a jó bornak nem kell reklám, azért némi marketing minden borászat életében elfér. A borpiacon rendkívül nagy a verseny, így a kisebb és nagyobb pincészetek számára is fontos, hogy kiépítsenek egy hatékony marketingstratégiát, amely segít elérni a potenciális vevőket, ezzel növelve az eladások számát.

A mai világban már kevés vállalkozás engedheti meg magának, hogy hátradőljön és a helyi vállalkozásokhoz híven csak a szájhagyomány útjára hagyatkozzon. Hogyan érdemes felépíteni egy borászat marketingjét, hogy hatékony legyen és mi mindenre kell figyelni a hirdetések közepette? Mutatjuk!

Miben más a bormarketing, mint más termékek hirdetése?

A bormarketing egyedi szabályokhoz kötött, hiszen az alkoholos termékek reklámozása komoly jogi keretek között zajlik. Fontos, hogy az alkoholos italokat népszerűsítő hirdetéseknek be kell tartaniuk a reklámtörvény ide vonatkozó előírásait, és különösen figyelni kell arra, hogy a célközönség nagykorú legyen. Egyéni vállalkozóként a bormarketing nemcsak reklámozási, de adózási kérdéseket is felvet. Az átalányadózó egyéni vállalkozók számára például kiemelten hatékony lehet olyan online számlázó programot használni, amely segít a bevételek és költségek nyomon követésében, ezzel is egyszerűsítve az adminisztrációt.

Online vagy offline: hogyan járunk jobban?

A hatékony bormarketinghez mind az online, mind az offline eszközöket érdemes kihasználni. Az online marketing előnye, hogy szélesebb közönséget érhetünk el alacsonyabb költséggel, míg az offline marketing – például egy borkóstoló – közvetlen kapcsolatot teremt a fogyasztókkal, amely bizalmat és márkahűséget épít. 

Mi kerüljön a weblapra?

A mai digitális világban nélkülözhetetlen egy jól működő honlap, mely a lehető legtöbb információt tartalmazza az üzletünkről és a termékekről. A weblap ma már olyan, mint egy jól működő kirakat, ami az első benyomás legfőbb eszköze. Akár néhány másodperc is elég ahhoz, hogy a látogató eldöntse, hogy tőlünk akar vásárolni vagy továbblép egy másik borászat oldalára. Ennek fényében az alábbi adatokat és gondolatokat mindenképpen érdemes kitenni a weboldalra.

  • A borászat története és filozófiája.
  • Termékleírások és árak.
  • Online rendelési lehetőség, ha van rá mód.
  • Blog vagy hírek szekció, ahol a borkészítés folyamatáról és eseményekről lehet írni.
  • Kapcsolati és elérhetőségi információk.

Hogyan használjuk jól a közösségi médiát?

A közösségi média szintén nem maradhat el, meglehetősen hatékony eszköz a bormarketingben, hiszen vizuálisan is jól megjeleníthető a borászati munka és az események. Betekintést adhatunk a követőknek egy borászat életébe, bizalmat építhetünk és megmutathatjuk az értékeinket. Hogyan érdemes csinálni?

  • Érdemes az Instagramon és a Facebookon egyaránt aktívan posztolni a borkészítésről, eseményekről és más érdekességekről.
  • Jó ötlet influenszerekkel együttműködni, akik bemutathatják és ajánlják a borokat.
  • Hatékony megoldás lehet közösséget építeni azzal, hogy bevonjuk a követőket szavazásokkal, kérdésekkel, kulisszatitkokkal. Esetleg hozhatunk létre csoportot, ahol a borkedvelők megoszthatják egymással a gondolataikat.

A térképre sem árt felkerülni!

Egy jól beállított Google Cégprofil segíthet abban, hogy a borászat könnyen megtalálható legyen a keresőben és a Google térképen. Érdemes pontosan feltüntetni a nyitvatartást, elérhetőségeket, valamint képeket feltölteni a borászatról. Továbbá a vásárlói vélemények növelhetik a hitelességet és hozhatnak újabb vendégeket. A térkép helyi vállalkozásként elengedhetetlen, hiszen a legtöbben már itt keresnek, ha valamire szükségük van akár helyi lakosként, akár turistaként.

Milyen egyéb online lehetőségeket érdemes még megfontolni?

Egy jól felépített és szépen megtervezett weboldal ma már alap elvárás, ahogy a közösségi oldalakon való jelenlét is. De mit vethetünk még be az online világ lehetőségei közül?

  • E-mail marketing: hírlevelek küldése a törzsvásárlóknak akciókról és eseményekről.
  • SEO és tartalommarketing: blogcikkek, receptek, borkóstolási tippek megosztása a weboldalon.
  • Online hirdetések: a Facebook és Google Ads segítségével célzott kampányok futtatása.

Érdemes rendezvényekbe is fektetni?

Igen! A borkóstolók, fesztiválok és borvacsorák kiváló lehetőséget biztosítanak a márkaépítésre és az új vásárlók elérésére. Egy jól megszervezett esemény nemcsak élményt nyújt a résztvevőknek, de hosszú távon is segít a borászat ismertségének növelésében. Az online jelenlét mellett tehát érdemes különféle rendezvényekbe is fektetni a borászatunk méretének megfelelően.

A bormarketing igen komplex feladat lehet, amelyben az online és offline eszközök együttes alkalmazása vezet a legjobb eredményekhez. Egy tudatosan felépített stratégia segíthet abban, hogy egy kis borászat is sikeresen megtalálja a közönségét és növekedni tudjon a piacon. 

Google Hírek Kövess minket az EH Google Hírek oldalán is a legfrissebb hírekért!

Továbbiak Aktuális kategóriában

Legfrissebbek

Szavazás

Ha autóval közlekedik Egerben, mit tart a legfontosabb megoldandó problémának?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...
adatforrás:

Legtöbbet olvasott

#hashtag-ek

FEL