Lépjen kapcsolatba velünk

„Mobiltelefon vagy valóság?” – Erre a kérdésre keresték a választ az egri MCC-ben

Img 3475

„Mobiltelefon vagy valóság?” – Erre a kérdésre keresték a választ az egri MCC-ben

„Mobiltelefon vagy valóság?” – ez egy fő kérdése annak, hogy egy éve elvették a diákoktól az oktatás idejére az iskolákban a mobiltelefonokat. A valóságot ugyanis a telefonkészülékek nélkül tudjuk megélni. „Kevesebb telefon és több valóság kell” – fogalmazott Szakos Enikő az MCC Tanuláskutató Intézetének oktatáskutatója az egri MCC-ben június 17-én a Mobiltelefon és az iskolai teljesítmény összefüggései című előadáson.

A szakember kiemelte, hogy „minél kevesebb képernyő idő van mögöttünk, annál több valós, emberi tapasztalatunk lesz”.

Img 3350

A jelenlévők azt is megtudhatták, hogy a telefonok felesleges használatának kerülése által „egészséges társas kapcsolatokra tehetünk szert, lesz közösségi élményünk, megtanuljuk a szemkontaktus fontosságát és fejlődhetünk a konfliktuskezelésben”.

Img 3418

Szakos Enikő felhívta a figyelmet arra, hogy „egyre inkább csökken a hagyományos tudásátadás iránti érdeklődés”. Mindent azonnal akar a mai ember, így van a tudással is. Márpedig ez egy hosszú folyamat.

Img 3450

A digitális eszközöket mellőzve, főleg a kisgyermekek esetében inkább „olvassunk, meséljünk a gyermekeinknek otthon, hogy fejlődni tudjon a képzeleterejük” – tette hozzá az oktatáskutató. A Bethesda Gyermekkórház friss kutatás alapján a szakemberek azt ajánlják, hogy 3 éves kor alatt 0 legyen a képernyőidő, az óvodás korban maximum 30 perc, az iskolai alsós korban 60 perc és maximum 90 perc a felsősök esetében, de ez nem csupán a mobiltelefonokra, hanem minden digitális eszközre igaz egy napot tekintve. A túlzott médiafogyasztás komoly károkat okoz egészségügyileg is „függőséget, memóriaromlást, figyelemzavart és az idegrendszer fejlődésének gátját” – hangsúlyozta Szakos Enikő.

Img 3336

Füleczki István képviselet-vezető hozzászólásában elmondta, hogy egy éve éppen, az első MCC-s élménye egy több száz fős általános iskolai tábor volt, ahol csupán este kapták meg a diákok a telefonokat, de akkor sem használták, „mert olyan élményt adtunk nekik a táborban, amely feledtette velük a képernyőket, az élő találkozás örömét”.

Végül az oktatáskutató kiemelte, hogy a család az első bölcső, ahol a gyermekeket megtaníthatjuk a helyes és elegendő médiafogyasztásra nagyon tudatos szülő felügyelettel. Majd legvégül arra is kitért a szakember, hogy a pedagógusok feladata az oktatás és a nevelés együttesen. Ehhez pedig a tanárnak, magának is példát kell mutatnia. Az izgalmas és napjainkat érintő téma után rengeteg kérdés vetődött fel a jelenlevőkben, akik megoszthatták egymással és az előadóval gondolataikat.

Google Hírek

Kövess minket az EH Google Hírek oldalán is a legfrissebb hírekért!

Továbbiak Város kategóriában

Legfrissebbek

Szavazás

Idén hová tervezi a nyaralását?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...
adatforrás:

Legtöbbet olvasott

#hashtag-ek

FEL
EgerHírek
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.