„Támogassa, de ne váltsa ki a tanulást a mesterséges intelligencia” hangsúlyozta Dr. Szűts Zoltán az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Pedagógiai Karának dékánja az egri MCC-ben.
A teltházas rendezvényen a jelenlévők megtudták, hogy vannak lehetőségei és veszélyei is az új technológiának.
A szakember szerint a lehetőségek:
- Személyre szabott tanulási utak kialakítása
- Speciális nevelésű igényű tanulók támogatása
- A kritikai gondolkodás fejlesztése
A veszélyek pedig:
- Függőség kialakulása a technológiától
- Az emberi kapcsolatok elszegényedése
- Öncélú technológiahasználat4

„Nem szabad hagyni, hogy kényelemből elfelejtsünk gondolkodni” – fogalmazott a professzor. Majd azt is kiemelte, hogy „a mesterséges intelligencia nem gondolkodik, nem képes hinni és érzéseket feldolgozni, helyette algoritmussal dolgozik és a legvalószínűbbnek tűnő választ adja, vagyis utánoz, de az emberhez képest, nincs lelke és nincs kreativitása”.

A neves szakember arra is kitért, hogy „nagy veszélye az MI-nak az, hogy elveszíti az emberi kíváncsiság a lényegét”. Márpedig minden emberi társas kapcsolatnak az alapja, hogy kíváncsiak vagyunk a másikra és ezért teremtünk vele kapcsolatot, párbeszédet.

A megoldást abban látja a dékán, hogy „jól kell használni és megfelelő időben kell használni ezt a technológiát”. Hiszen „senkit nem töltene el igazi örömmel, ha ma újra kézzel kellene mosnunk, mert feltalálták a mosógépet, amely nagyon is hasznos, ezért használjuk”. Éppen ezért „a mesterséges intelligenciához szükséges az emberi bölcsesség” – zárta gondolatai Szűts Zoltán.
Füleczki István az MCC egri regionális képviselet-vezetője megköszönte az előadást és kifejtette, hogy „egy-egy vizsga a tanulók szemszögéből a tudás ünnepe kell, hogy legyen, de csak a megszerzett tudást lehet ünnepelni, a készen kapott, MI-által generált tudást viszont nem”.

Kövess minket az EH Google Hírek oldalán is a legfrissebb hírekért!