Nem csak az ára változik, új járatok, vonalak jönnek. Más esetben a korábban megszokott útvonal módosul. Az egriek havi 83 forintért használhatják és még éjszakai járatok is lesznek.
A helyi járatokat évenkénti 1000 forintért használhatják az állandó egri lakcímmel rendelkezők január elsejétől – jelentette be a polgármester hétfőn. Az előterjesztéssel a Fidesz is egyetértett, a közgyűlés a javaslatot szerdán megszavazta. Emlékeztettek azonban, hogy ez a döntés is azt mutatja, hogy Magyarország Kormánya támogatja az egrieket. Ugyanakkor az is bebizonyosodott, hogy hazugság az amit az egri baloldali polgármester folyamatosan szajkóz, hogy “nincs pénz a kasszában.”Természetesen a Fidesz képviselői is támogatják a döntést és a jövőben is több, az egriek érdekét szolgáló, a mindennapjaikat megkönnyítő javaslattal fog előállni, amelyek elfogadásának nem lehet akadálya a “pénzhiány”. Az egri költségvetés erős, csak jó célokra kell felhasználni a forrásokat – emelte ki a Fidesz frakció.
De nem csak a díjszabás módosul, megreformálják az egész rendszert – szúrta ki az Egri Napok Blog.

Új járatszámok jönnek (lesz például 16-os, 112-es, 113-as és 914-es), mások (például a 6-os járat) teljesen más útvonalon jár majd (ezt a példát cikkünk alján részletesen bemutatjuk „szemléltetésként”). Lesznek fonódó vonalak, átszállási lehetőségek időzített menetrenddel. A cél, hogy az ipari park és környéke, a Vasútállomás (és a sűrű budapesti vonatok), vagy éppen a Vécseyvölgy, Hajdúhegy környéke sokkal inkább integrálva legyen a közösségi közlekedésbe. Más esetben a városon áthaladó (például felsőtárkányi) helyközi buszok is funkcionálnak majd helyi járatként. A változásokról és a vonalakról szóló leírás olvasható ITT.
A menetrend is módosul. Sűrűbben, máshogy járnak majd a buszok, odafigyelve a gyári műszakkezdetekre, más aspektusokra. Lesz olyan busz ami éjszaka is jár, 1:30-kor indul az utolsó. A menetrend ITT olvasható.

Az idézet cikkben viszont az is olvasható, hogy a városvezetés egyrészt a parkolási díjak megemeléséből kívánná finanszírozni a plusz kiadást.
A témában összehívott szerdai rendkívüli közgyűlésről szóló tudósításunk is tartalmazott egy erre vonatkozó fontos részletet, miszerint
minden parkolási körzet egységesen 100 Ft/óra tétellel drágul majd.
Vissztérve a buszok útirányához: fentebb ígértük, hogy a jelentősen változó 6-os buszt példaként külön „bemutatjuk”. A jelenlegi 6-os vonal vonalvezetése (Lajosváros – Hadnagy út – Kertész út – Tihaméri malom) megváltozik, a járatok a továbbiakban módosított és meghosszabbított, Lajosváros – Széna tér – Sas út – Tihamér – Autóbusz-állomás – Széchenyi út – TESCO útvonalon közlekednek. A módosítás célja, hogy eddig nem biztosított közvetlen kapcsolat kerüljön kialakításra a város két erős utasforgalmú része, a Lajosváros és a TESCO áruház között a Tihamér városrészen át, valamint a Tihamér és a Lajosváros összekötése is rövidebb, kerülő nélküli útvonalon történhessen. Emellett a viszonylat javítja a Sas út eddigi, ritka helyi járatú kiszolgálását. A vonal a Tihamér és a TESCO közt a jelenlegi 5A viszonylat útvonalán közlekedik, emellett része egy komplex, fonódó szakaszon történő, ütemesen hangolt menetrendi rendszernek, mely a Felsőváros és a Tihamér városrészek közt kerül kialakításra. A viszonylatok napközben jellemzően óránként közlekednek, csúcsidőben ettől sűrűbb, 30 perces követés jelentkezik (a teljes, hangolt menetrendi rendszer a fonódó szakaszon közlekedő további viszonylatokkal lesz teljes).
Korábban írtuk
Megszavazta a közgyűlés a kedvezményes közösségi közlekedést
Eger elsők között kaphat korszerű, elektromos autóbuszokat
Kövess minket az EH Google Hírek oldalán is a legfrissebb hírekért!














