Eredetileg egy évre kérték az utasok türelmét, kettő lett belőle. Időről időre szóba kerül a kérdés különböző fórumokon, internetes csoportokban, így aggodalmainkat felsorakoztatva megkérdeztük az Egererdő Zrt-t. Vannak jóhírek is, de a rossz megérzéseink talán nem alaptalanok.
2021 és ’22 után még a következő esztendő sem biztos az indulás szempontjából. Van engedélyezés, ami még mindig folyamatban van, addig pedig nem lesz közbeszerzés. Van jó hír is: a két mozdony és a 6 személyszállító kocsi már majdnem kész.
Az Egererdő Zrt. kormányzati támogatásból újítja fel az általa üzemeltetett 3 kisvasutat, a mátrait, a szilvásváradit és a felsőtárkányit – tájékoztatott a vállalat kommunikációs és közjóléti vezetője.
Új indítóállomást, klímabarát mozdonyokat és új pályát ígértek Felsőtárkányba:
A tónál lesz az új, „klímabarát” felsőtárkányi kisvonat indítóállomása
Később haladtak már, amivel éppen tudtak:
Kevés látszik belőle, de halad a felsőtárkányi kisvasút felújítása
A munka pedig egy év után kettőre nyúlt és tovább…
Vigh Ilona az Eger Híreknek küldött levelében azt írta: a projekt második ütemében tervezték a felsőtárkányi ÁEV gördülőállományának felújítását, a pálya teljes felújítását, új pályaszakaszok megépítését, a Mátravasút Gyöngyös-Mátrafüred közötti pályaszakaszának teljes felújítását, valamint a Szilvásváradi ÁEV pályájának felújítását. Ez az ütem részben előkészítés, részben már kivitelezés alatt van. A harmadik ütemben a 3 kisvasút kiszolgáló épületeinek felújítása, valamint további gördülőállományi eszközök felújítása szerepelt. Ez az ütem egyelőre támogatói döntéselőkészítési szakaszban van.
Ami fontos: a felsőtárkányi kisvasút gördülőállományi eszközei – 6 db személyszállító kocsi és 2 db c50-es mozdony – már elszállításra kerültek a kivitelezőhöz, a felújítási munkák előrehaladott állapotban vannak, a kivitelezőtől kapott tájékoztatás szerint a szerződéses határidők – a kialakult nehéz gazdasági helyzet ellenére is – tarthatóak. Ez tehát az Egererdő munkatársának tájékoztatásából a jó hír.
Egy szakaszon új pályát kell(ene) építeni)
A pálya felújításához – tekintettel a tervezett új szakaszokra, melyek kereszteznék a 2505-ös sz. főutat és a Tárkány-patakot – először engedélyezési eljárás lefolytatására kellett, hogy sor kerüljön, amihez szükséges volt a helyi településrendezési terv módosítása is. Ez az engedélyezési eljárás a vasútügyi hatóságnál még mindig folyamatban van. Az engedélyek hiányában sajnos nem tudjuk megkezdeni a kivitelező kiválasztásához szükséges közbeszerzési eljárás lefolytatását – írta Vigh Ilona.
A cikkünk elején felvetett jogos aggodalom lehet pedig, hogy ha túlságosan megdrágulnak a kellő munkálatok, akkor veszélybe kerül az egész kisvasút léte. Reméljük ezen aggályunk alaptalannak bizonyul majd! Az egriek, felsőtárkányiak, környéken járók nagyon szeretik, és várják vissza a vonatot…

Lenne „pótmegoldás„
Erről informált minket a vállalat munkatársa. „Tekintettel az engedélyezési eljárás elhúzódására és arra, hogy a felújított gördülőállománnyal feltett szándékunk a következő turisztikai szezonban a kisvasút újbóli üzembe helyezése, társaságunk megvizsgálta egy módosított – nem hatósági engedély köteles – műszaki tartalom megvalósíthatóságának lehetőségét is, ami viszont a támogató jóváhagyását igényli. Jelenleg ennek a módosított műszaki tartalomnak az összeállítása és támogatóval történő egyeztetése zajlik. Amennyiben a módosított műszaki tartalomra megkapjuk a támogató jóváhagyását azonnal elindítjuk a kivitelező kiválasztására a közbeszerzési eljárást” – olvasható Vigh Ilona levelében.
Ebben az esetben – az Egererdő Zrt. tájékoztatása szerint – tehát 2023-ban már újra járhatna a kisvonat, hiába, hogy egyelőre egy kapavágás nyoma sem látszik Felsőtárkány területén. Úgy legyen!

Kövess minket az EH Google Hírek oldalán is a legfrissebb hírekért!