A webshop üzemeltetése során elengedhetetlen, hogy a lehető legtöbb emberhez eljusson a híred. Nem elég csupán jelen lenni az online térben, a lényeg az, hogy célzottan érjük el a lehetséges vásárlókat, akikből ügyfelek válhatnak.
Egy jól strukturált marketingkampány megtervezése és kivitelezése viszont nem magától értetődő feladat. Nézzük, hogyan alakíthatod ki kampányodat, hogy az valóban működjön. Ha a webshop készítés folyamata érdemes, nézz szét a Webáruház készítés árak oldalán!
Ne hagyd figyelmen kívül ezeket a lépéseket!
Elsőként fontos meghatározni, milyen csatornákon szeretnéd elérni a célcsoportodat. Legyen szó közösségi médiáról, e-mail marketingről vagy PPC (Pay-Per-Click) hirdetésekről, mindegyik módszernek megvannak a maga előnyei és kihívásai. A kampány sikeressége attól függ, hogy képes vagy-e a különböző eszközöket összehangoltan alkalmazni. Más szóval, a kampány összetevőinek egységet kell alkotnia ahhoz, hogy azok sikeresen működjenek együtt.
Miután a csatornáid körvonalazódtak, elengedhetetlen az üzleti céljaid pontos definiálása. Gondolj arra, hogy mi az, amit ténylegesen el szeretnél érni. A célcsoportod jellemzőinek megismerése szintén kulcsfontosságú: ismerd meg vásárlási szokásaikat, demográfiai jellemzőiket és igényeiket.
Ne feledkezz meg a költségtervezésről sem: állíts fel egy realista költségkeretet, amely jól tükrözi a kampány méreteit és elvárásait is. Megéri időt fordítani az apró részletek kidolgozására.
Kreatív ötletek a kampányaid megfűszerezéséhez
Lehet, hogy általában sokba kerül új vásárlókat szerezni, de miért ne koncentrálnál azokra, akik már egyszer vásároltak nálad? A korábbi vásárlók ismerete, mint például az előző vásárlásaik típusai vagy a demográfiai adataik segítenek a célzott újraértékesítés során. Akár különleges ajánlatokat is kínálhatsz nekik, mint például kedvezményeket, amelyek ösztönzik őket a további vásárlásra.
Meglátogatta a webshopodat a vásárló, de még nem vásárolt? Használd ki az impulzusvásárlás varázsát. A kosárba elhelyezett termékek mellett kínálj nekik alacsony árfekvésű, de kecsegtető ajánlatokat. Ez nemcsak az eladásaid számát növeli, de a vásárlói elégedettséget is fokozza.
Vannak nálad olyanok, akik korábban már vásároltak, de azóta nem látogatták meg újra az oldaladat? Légy proaktív, és küldj nekik személyes hangvételű hírleveleket! Ne mindjárt az eladást helyezd előtérbe, kezdetben inkább az elégedettségük felől érdeklődj. Adj nekik kedvezményre jogosító kupont, ha megosztják véleményüket, így fizikálisan és érzelmileg is elkötelezettek lesznek.
Nagyobb kampányokkal is próbálkozhatsz
Az emberek szeretnek versenyezni, ez tény. A versenyekkel és nyereményjátékokkal nemcsak új követőket szerezhetsz a közösségi médiában, de a már meglévő ügyfélköröd aktiválását is elősegítheted. Egy jól megtervezett kampány új részletekkel és egyedi hashtaggel fűszerezve segíthet abban, hogy még többen értesüljenek a márkádról.
A nyereményjátékok még mindig hatékony eszközei a potenciális vásárlók vonzásának. Az emberek szeretik az ajándékot, és ha a részvétel egyszerű, nagy az esélye, hogy sokan be is fognak kapcsolódni. Fontos azonban, hogy az ajánlott nyeremény valóban vonzó legyen a célközönséged számára.
Minden kampány tervezésekor próbálj rendszerben gondolkozni. Ne spórolj az idővel, amit a kampányaid kidolgozására fordítasz, hiszen ahogy az mondani szokás, a részletekben rejlik a siker kulcsa.

Kövess minket az EH Google Hírek oldalán is a legfrissebb hírekért!